تميزي موكت در اولويت است

همه چيز در مورد دكوراسيون داخلي

تميزي موكت در اولويت است

۳۲ بازديد

توصيه هاي مادربزرگ در مورد اينكه چگونه يك موكت بسيار كثيف را به راحتي و ارزان از بين ببريد
گرد و غبار واقعي (و كنه گرد و غبار!) لانه ها ، موكت ها به تعمير و نگهداري منظم نياز دارند تا مانند نو ... يا تقريباً بمانند. اگر براي شما ، نگهداري موكت بيش از هر چيز ديگري سخت است ، بياييد و نكات مادربزرگ را كه براي تميز كردن عميق ، آسان و موثر موكت هاي شما با محصولات روزمره كشف كرده ايم ، كشف كنيد.
نكته شماره 1: به طور منظم جارو برقي بكشيد

براي اينكه مجبور نباشيد هر شش ماه يكبار تميزكاري هاي عمده موكت هاي خود را انجام دهيد ، بدانيد كه نگهداري يك موكت يك كار روزمره است! به خصوص اگر حيوانات خانگي داريد يا اعضاي خانواده شما به گرد و غبار و گرد و غبار حساسيت دارند ... به ياد داشته باشيد كه هرچه مرتباً موكت هاي شما حفظ شود ، در گرفتن لكه ها و از بين بردن گرد و غبار آلوده مشكل كمتري خواهيد داشت.

 

براي انجام اين كار ، هيچ چيز پيچيده اي نيست: دو بار در هفته در حالت "مسواك زدن" بر روي موكت خود جارو برقي بگذاريد ، اين كار نتيجه خوبي خواهد داشت. هرچند مراقب باشيد: اگر موكت شما قديمي و / يا بسيار شكننده است ، از آسيب رساندن به آن جلوگيري كنيد. بلكه به آرامي مكش كنيد.

خوب است بدانيد: حركتي ايده آل براي جاروبرقي كردن موكت شما وجود دارد! سر را از روي پاها جارو كرده و به سمت لبه موكت كار كنيد.

نكته شماره 2: با تزريق پوست سيب زميني موكت خود را نوسازي كنيد

خبر خوب: اگر توانايي اين را نداريد كه براي تميز كردن موكت خود يك حرفه اي استخدام كنيد و به نظر جديد مي رسد ، خيلي خوب مي توانيد خودتان اين كار را با يك ترفند مادربزرگ موثر و 100٪ انجام دهيد. در واقع ، شما احتمالاً قبلاً در آشپزخانه خود ماده اي تهيه كرده ايد كه مي تواند به شما كمك كند يك موكت را تميز كرده و دوباره زيبا جلوه دهيد ، زيرا اين سيب زميني است.

براي نوسازي يك موكت قديمي يا تميزكردن يك موكت بسيار كثيف با يكي از سبزيجات مورد علاقه فرانسوي ها ، ابتدا با دم كرده تزريق غليظ پوست سيب زميني شروع كنيد و سپس موكت خود را با اسفنج آغشته به ماده غذايي آماده كنيد. بگذاريد چند ساعت بماند و سپس با آب تميز با اسفنج بشوييد. در آخر ، اجتناب از راه رفتن روي آن ، بگذاريد موكت شما خشك شود.

نكته شماره 3: براي روشن شدن رنگ ها از مخلوط آب گازدار و جوش شيرين استفاده كنيد

با گذشت زمان و دست و پا چلفتي ، موكت شما رنگ زيباي اصلي خود را از دست داده و چند لكه اينجا و آنجا لج شده است؟ براي بازگرداندن آن ، مجبور نيستيد كه از كالاهاي گران قيمت و مواد پاك كننده لكه هاي معجزه آسا در سوپرماركت بخريد: يك بار ديگر ، احتمالاً هر آنچه را كه لازم داريد در آشپزخانه خود داريد! بله: براي جدا كردن و احياي درخشش موكت ، مي توانيد از محصولات روزمره مانند آب گازدار و جوش شيرين استفاده كنيد. در اينجا آنچه بايد انجام دهيد براي تميز كردن يك موكت بدون شستن آن:
با استفاده از اسفنج ، حصير خود را با آب گازدار مرطوب كنيد ، سپس آن را به آرامي با برس بماليد.
بگذاريد حداقل 30 دقيقه خشك شود ، سپس جوش شيرين را در سراسر موكت خود بپاشيد.
هنگامي كه جوش شيرين خشك شد ، خلاuum بگيريد و نتيجه را تحسين كنيد: انواع پركاربرد موكت تايل شما مانند جديد خواهد بود!
نكته شماره 4: مخلوطي از مايع ظرفشويي و سركه سفيد درست كنيد

پيروان نظافت اقتصادي و اقتصادي آن را به خوبي مي دانند: سركه سفيد داروي معجزه آساي خانه است و كاربردهاي آن براي ضد عفوني كردن ، خوشبو كردن يا حتي لكه دار شدن بسيار است! به همين دليل اگر موكت مورد علاقه شما كثيف يا آغشته به چربي است ، وحشت نكنيد و بطري سركه الكلي خود را از كمد آشپزخانه خود خارج كنيد:

ابتدا با ريختن سركه سفيد روي پارچه تميز شروع كنيد و سپس لكه را مالش دهيد.
بگذاريد 15 دقيقه بماند.
سپس مخلوط آب و مايع ظرفشويي را كه قبلاً با همزن برقي يا با ليسك در كف مونتاژ كرده ايد ، رد كنيد. اين مخلوط را با قلم مو روي موكت بماليد ، سپس با آب تميز بشوييد.
قبل از تحسين نتيجه ، موكت را با پارچه تميز پاك كنيد و بگذاريد خشك شود!
نكته شماره 5: براي تميز كردن موكت لكه دار از كف اصلاح استفاده كنيد
هر چقدر تعجب آور به نظر برسد ، كف اصلاح يك متحد عالي براي جدا كردن منسوجات است. در واقع ، كف اصلاح ظرفيت جاذب دارد: بنابراين مي توان از آن به عنوان كف پاك كننده لكه استفاده كرد و آن را در يك لايه ضخيم روي سطح موكت ، در سطح لكه ها قرار داد. براي اين:

كف اصلاح را به قسمتهاي آسيب ديده موكت بماليد
كف را بگذاريد تا حداقل يك ساعت عمل كند (اگر لكه به خوبي پودر شده باشد يك شب)
با اسفنج به شدت مالش دهيد
با آب تميز بشوييد
براي شل شدن موكت با كف اصلاح ، مي توانيد كف را يك شب هم بگذاريد و صبح روز بعد جارو برقي بكشيد.

حيوان خانگي

اين توصيه: قبل از آزمايش كف اصلاح به عنوان پاك كننده لكه ، هميشه محصول را در گوشه اي از انواع موكت كناره اي خود امتحان كنيد تا مطمئن شويد آسيب نمي بيند!
نكته 6: لكه ها را با صابون سياه پاك كنيد

صابون سياه مانند سركه سفيد و جوش شيرين يكي از محصولات خانگي زيست محيطي و اقتصادي است كه همه بايد در كمد هاي آشپزخانه داشته باشيم ، زيرا مي تواند براي خانواده و نگهداري از خانه شما بسيار مفيد باشد. هيچ چيزي بهتر از صابون سياه براي تميز كردن كامل موكت شما نيست.

به عنوان مثال ، اگر موكت شما لكه دار است و نمي دانيد چگونه آن را پس بگيريد ، مي توانيد يك قاشق غذاخوري صابون سياه را در 2 ليتر آب ولرم مخلوط كنيد. آماده سازي را با اسفنج در مناطق لكه دار موكت قرار دهيد و از يك برس سفت براي از بين بردن لكه ها استفاده كنيد.

اجازه دهيد تا خشك و خلا vac شود تا گرد و غبار و توده ها و ساير مانده هاي ايجاد شده توسط پاك كننده لكه پاك شود. نتيجه را تحسين كنيد: لكه هاي موكت شما فقط يك خاطره دور است!

نكته شماره 7: از زمين Sommières استفاده كنيد تا موكت شما كاملا تميز شود
زمين Sommières يك خاك رس مايع طبيعي و پاك كننده لكه است كه از قرن نوزدهم استفاده مي شود و به ويژه براي تميز كردن پارچه و منسوجات در هنگام خشك شدن بسيار مفيد است (عملي ، زيرا موكت ها بندرت ابعادي دارند كه به آنها اجازه مي دهد در ماشين لباسشويي شسته شوند). خشكشويي!).

در اينجا نحوه انجام تميز كردن كامل يك موكت و همچنين از بين بردن مواد چربي موجود در آن وجود دارد: كل موكت خود را با خاك Sommières بپاشيد ، سپس آماده سازي را براي چند ساعت بگذاريد تا عمل كند (بهترين كار اين است كه تمام شب را ترك كنيد) قبل از شستشو با آب تميز براي از بين بردن لكه ها. آنجا كه مي رويد ، موكت شما گشاد است و مانند جديد است!

نكته 8: آهن
اين روش تا حدودي غيرمعمول است اما در صورت ايجاد لكه بسيار سخت م worksثر است. با آهن خود ، پارچه اي شفاف و سركه سفيد (دوباره) ، براي از بين بردن هر نوع لكه ، مسلح خواهيد شد.

اتوي بخار خود را در بالاترين سطح قرار دهيد و در صورت لزوم بگذاريد چند دقيقه خوب گرم شود. هدف گرفتن حصير خواهد بود (مانند گوشت خوب)
در همين حال در يك ظرف كوچك ، مخلوطي از 1 سوم سركه سفيد خانگي و 2/3 آب را تهيه كنيد
براي جلوگيري از پخش شدن آن در اثر تماس با مايع ، اين مخلوط را روي لكه اسپري كنيد
تمام قسمت را با يك پارچه مرطوب ترجيحاً رنگ روشن بپوشانيد. به شما اين امكان را مي دهد كه ببينيد آيا لكه بر روي لباس هاي شسته شده شما به خوبي انجام مي شود يا خير.
با اتوي خود در ضربات عقب و جلو براي مدت 10 ثانيه از لباس هاي شسته شده عبور كنيد ، نه بيشتر. اين در مورد سوزاندن موكت زيبا شما نيست كه مي خواهيد آن را بازيابي كنيد!
لكه بايد به پارچه منتقل شود ، اين را مي بينيد زيرا لباس هاي شسته شده رنگ رنگ لكه به خود مي گيرند. اگر اين كافي نيست ، اين حركت را با استفاده از قسمت ديگري از پارچه يا حوله خود تكرار كنيد.
با اين حال ، به تركيب موكت خود توجه كنيد. برخي از مواد نمي توانند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت كنند و ممكن است خراب شود. اين امر خصوصاً در مورد پنبه يا پلي استر اتفاق مي افتد.

نكته شماره 9: از روحيات معدني استفاده كنيد
براي موكت هاي تيره و سياه ، مواد معدني محلول خوبي براي تميز كردن و لكه گيري موكت مورد علاقه شما است.

براي اين كار ، كافي است ناحيه لك شده را با برس آغشته به روحيات معدني ماليده و اجازه دهيد محصول خشك شود. سپس ناحيه آسيب ديده را به راحتي جارو برقي بكشيد. لكه به خاك تبديل شده و مانند جادوها دور خواهد شد.

نكته پاداش: موكت خود را در خشك كن تميز كنيد
اگر واقعاً كثيف است يا مي ترسيد با اين نكات مادربزرگ ها به راهكار انتخاب موكت اتاق خواب يزيباي خود آسيب برسانيد ، هميشه اين امكان را داريد كه موكت خود را توسط يك نظافتچي حرفه اي تميز كنيد. گران تر خواهد بود اما اين مزيت را دارد كه مسئوليت را به فروشگاهي كه موكت خود را به آن سپرده ايد منتقل كند.

خشكشويي ها يا مواد شوينده يا يكي از اين ترفندهاي مادربزرگ را براي شستن موكت شما استفاده مي كنند. بسته بندي و تميز به شما بازگردانده مي شود. و تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه مراقب باشيد تا از ايجاد لكه هاي جديد خودداري كنيد. براي انجام اين كار ، ترفند مادربزرگ پوشاندن آن با پلاستيكي شفاف و منطبق بر مبل است. به خود شما بستگي دارد :)

منبع

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.